Annons

Annons

Annons

Annons

Astrid Lindgrens värld

Astrid Lindgrens värld är starkaste varumärket – igen

Säsongen kom av sig helt men besökarna verkar inte ha hittat något roligare ställe. För andra året i rad har teaterparken i Vimmerby utsetts till både Sveriges starkaste varumärke och bästa nöjesattraktion.

Bara ett fåtal besökare hann se nya Villa Villekulla och Pippimiljön innan Astrid Lindgrens värld tvingades stängda i år. Ändå har teaterparken på nytt kammat hem två prestigefyllda utmärkelser. Bild: ASTRID LINDGRENS VÄRLD

Annons

– Att vi på nytt kniper förstaplatsen inom kategorin Nöjesattraktioner är jätteroligt. Men det är helt fantastiskt och en stor överraskning att återigen rankas som Sveriges starkaste varumärke alla kategorier, säger Lena Möller, marknads- och försäljningschef på Astrid Lindgrens värld, i ett pressmeddelande.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs dina lokala nyheter för 8 kr/vecka i 8 veckor - du betalar 32 kr/månad. Därefter tillsvidare 129 kr/månad.

Ingen bindningstid. Säg upp när du vill.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla lokala nyheter på vår sajt och nyhetsapp.
  • Läsarshoppen med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.
Till toppen av sidan