Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Elkrisen på Höglandet

Fullt upp hos Bixia i Nässjö: ”Vi jobbar övertid för att hinna svara alla”

På elhandelsbolaget Bixia i Nässjö råder det just nu febril aktivitet. Bixia har 200 000 kunder och det stora flertalet är chockade över sin elräkning.

– Många ringer för att höra om räkningen de fått verkligen stämmer. Vi jobbar just nu övertid för att hinna svara på alla förfrågningar, säger Kyra Nilsson, ansvarig vid Bixias kundtjänst i Nässjö.

Kyra Nilsson, ansvarig för Bixia kundtjänst, stannar till en stund hos Clara Sjövall och Nickie Bjelm (i bakgrunden), vilka just nu svarar på kundernas alla frågor kring det höga priset på senaste elfakturan.

Bild: Janne Wrangberth

Annons

Eftersom det är stor uppmärksamhet i media kring de höga elpriserna och att regeringen under onsdagen ingrep för att lindra effekterna av chockpriserna är många kunder medvetna om att elpriset är högt, menar Kyra Nilsson.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs dina lokala nyheter för 8 kr/vecka i 8 veckor - du betalar 32 kr/månad. Därefter tillsvidare 129 kr/månad.

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla lokala nyheter på vår sajt och nyhetsapp.
  • Läsarshoppen med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Ingen bindningstid - säg upp när du vill.
Vi är en del av Bonnier News (559080-0917)
Betalningar hanteras av Klarna

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy