Annons

Annons

Annons

Coronapandemin

Fortfarande långa köer till 1177 på telefon: ”Många frågor om postcovid”

Målet är att medelväntetiden till 1177 vårdguiden på telefon ska ligga på 20 minuter. I maj låg medelväntetiden på 26 minuter.

– Det är fortfarande efterdyningar av pandemin. Vi får frågor om postcovid, berättar Anna-Lena Krohn, verksamhetschef på 1177:s telefonrådgivning och på regionens kontaktcenter.

Text: 

Anna-Lena Krohn är verksamhetschef på 1177:s telefonrådgivning och på regionens kontaktcenter. Hon säger att det fortfarande är samtal som är kopplade till pandemin, exempelvis frågor om symtom på postcovid.

Bild: Janne Wrangberth

Annons

Coronapandemin har påverkat tillgängligheten till 1177 vårdguiden på telefon och när trycket var som störst låg medelväntetiden på 45 minuter.

0 kren månad

Läs vidare med Digital!

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 129 kr/månad. Ingen bindningstid.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla lokala nyheter på vår sajt och nyhetsapp.
  • Läsarshoppen med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan