Annons

Annons

Annons

Larmet från ambulansen

Svaret på kritiken: ”Inget som är unikt just för Jönköpings län”

Det är svårt att göra en bedömning av en patient enbart via telefon. Det förklarar Camilla Nylén, verksamhetschef Vård på SOS Alarm.

– Vi ser att vi behöver jobba med träffsäkerheten tillsammans med ambulanspersonalen så att vi har en samsyn om vad som är en korrekt prioritering, säger hon.

Text: 

Ambulanspersonal upplever att det gjorts både över- och underprioriteringar av larm. Enligt SOS Alarm är det alltid svårt att göra en bedömning av läget enbart via telefon.

Bild: Elin Elderud

Annons

SOS Alarm uppmuntrar ambulanspersonalen att göra avvikelserapporter, speciellt sedan det nya systemet infördes i syfte att kunna fånga upp problem som man kan åtgärda. Att det kommit kritik mot systemet är något som Camilla Nylén känner till.

0 kren månad

Läs vidare med Digital!

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 129 kr/månad. Ingen bindningstid.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla lokala nyheter på vår sajt och nyhetsapp.
  • Läsarshoppen med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan