Annons

Annons

Annons

På stan

Matjättarna om kundernas ändrade köpbeteende: ”Har blivit så jädra dyrt”

Redan en vecka efter krigsutbrottet i Ukraina vittnade affärsidkare om ett ändrat köpbeteende hos kunder. Då bunkrade man bland annat pasta, ris och vattendunkar. Nu, drygt ett år senare, är det kampanjpriser folk jagar.

– Det har blivit så jädra dyrt, det är det allt handlar om så folk passar på när det är billigt, säger Marcus Gunnarsson, teamchef kolonial på Willys.

Text

Bild: Janne Wrangberth

Annons

När tidningen besöker Willys och Ica Kvantum i Nässjö möts man direkt av röda kampanjpriser som sitter uppsatta i fågel-, fisk- och mitt i mellan synhåll. Representanter för båda affärerna vittnar om att just röda priser är det som folk jagar mer idag än för ett år sedan.

0 kren månad

Läs vidare med Digital

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 149 kr/månad. Ingen bindningstid. Säg upp när du vill.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla nyheter på smalandsdagblad.se
  • Nyhetsappen med pushnotiser
  • Nyhetsbrev med senaste nytt

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan